נשיא ארה"ב: "אם רוסיה תפלוש נפעיל סנקציות שרוסיה לא ראתה"

שלמה ריזל No Comments on נשיא ארה"ב: "אם רוסיה תפלוש נפעיל סנקציות שרוסיה לא ראתה"

נשיא ארה"ב נשא הלילה נאום מיוחד על המצב המתוח מול רוסיה ופקפק באפשרות כי איום הפלישה ירד, והבהיר כי פלישה לאוקראינה "עדיין אפשרית מאוד". ביידן איים על רוסיה ואמר, "נחסום את צינור הגז לגרמניה"

צילום: פלאש 90
20:43
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף במרחב ממנו בוצעו שיגורים לגליל | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הדיווחים מרוסיה על נסיגת חלק מהכוחות חזרה מהגבול, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מפקפק בכך שאיום הפלישה ירד, בנאום הלילה (שלישי) על המתיחות מול רוסיה אמר, "ארה"ב מוכנה לכל מצב שיבוא. המתקפה הרוסית על אוקראינה עדיין אפשרית מאוד".

ביידן התייחס לחששות שהציגו הרוסים ואמר: "יש דרכים אמיתיות לטפל בדאגות הביטחון הרוסי. נמשיך לקדם דיפלומטיה לפתרון המשבר כדי למנוע סבל אנושי. שמענו על תוכנית הנסיגה הרוסית אבל עדיין לא ראינו הוכחות לכך, הכוחות הרוסיים עדיין בעמדות תקיפה".

נשיא ארה"ב שב והבהיר כי אין לרוסיה ממה לחשוש: "אני רוצה להיות ברור – ארה"ב ונאט"ו הן לא איום על רוסיה, גם אוקראינה לא מאיימת על רוסיה. אזרחי רוסיה – אתם לא האויבים שלנו ואני לא חושב שהאוקראינים הם אויבים שלכם".

נשיא ארה"ב הציג קו תקיף ואיים: "אם רוסיה תתקוף את אוקראינה, זו מלחמת ברירה, לא נשכח לרוסיה אם תפתח במלחמה, היא תתמודד עם מחיר כבד מאוד. וזה לא רק בנוגע לרוסיה ואוקראינה, אלא נוגע בזכויות האדם ולכך שאי אפשר לשנות גבולות בכוח".

עוד הוסיף ואיים כי "אם רוסיה תמשיך, נאחד את העולם לפעול. אם רוסיה תפלוש לאוקראינה, נפעיל סנקציות שרוסיה לא ראתה, דברים שלא עשינו ב-2014. נחסום את צינור הגז לגרמניה, נגן על כל חברה בנאט"ו בכל הכוח, כולנו מחויבים לכך".



0 תגובות